Rekruttering

 

Vi kvalificerer processen og finder sektorens bedste kandidater til jer

 

Lad os skabe succeser sammen


Gennem de seneste 17 år har CareMatch rekrutteret mere end 4000 medarbejdere og ledere inden for social-, skole- og sundhedssektoren, og kan tilbyde et unikt kendskab og kontaktflade til kandidater. Vi er Danmarks førende rekrutteringsbureau specialiseret inden for social-, skole- og sundhedssektoren, og når I vælger CareMatch, samarbejder I med engagerede og specialiserede rekrutteringskonsulenter. Alle konsulenter har veldokumenterede resultater fra tidligere rekrutteringer og indgående indsigt i praksis og i sektoren.

Vi hjælper jer sikkert i mål!

  • - I samarbejde med jer kortlægger og afstemmer vi forventninger til den kandidat, der ønskes ansat

    - Vi searcher, screener og afholder indledende samtale med egnede kandidater, som vi præsenterer for jer løbende

  • - I samarbejde med jer, kortlægger og afstemmer vi forventninger til den kandidat, der ønskes ansat

    - Ønskes annoncering hjælper vi med annonce og publicering på diverse platforme

    - Vi searcher, screener og afholder indledende samtale med egnede kandidater, som vi præsenterer for jer løbende

    - Vi foretager personlighedsprofiltest og gennemgår resultatet med jer (testværktøjet, der anvendes, er udviklet af Master Danmark med afsæt i danske forhold, og er markedets bedste og mest anerkendte testværktøj)

    - Referencer tages såfremt dette ønskes

    - En måned efter kandidaten er tiltrådt stillingen, følger vi op på ansættelsen

  • - I samarbejde med jer, kortlægger og afstemmer vi forventninger til den kandidat, der ønskes ansat

    - Ønskes annoncering hjælper vi med annonce og publicering på diverse platforme

    - Vi searcher, screener og afholder indledende samtale med egnede kandidater

    - Sammen med jer laver vi en bruttoudvælgelse af kandidater jfr. de forventninger, der blev aftalt ved opstart

    - Vi indkalder kandidater til 1. samtale og deltager på samtalerne, hvor vi faciliterer og sikrer en god proces – spørgeramme samt form afstemmes naturligvis med jer

    - Vi udfører persontest på de udvalgte kandidater inden 2. samtale (testværktøjet, der anvendes, er udviklet af Master Danmark med afsæt i danske forhold, og er markedets bedste og mest anerkendte testværktøj)

    - I samarbejde med jer udarbejder vi en case, der tager udgangspunkt i det aktuelle job, som kandidaten forbereder inden 2. samtale

    - Vi indkalder kandidater til 2. samtale og deltager på samtalerne, hvor vi inddrager case og testresultat

    - Når kandidaten er valgt, indhenter vi referencer, og vi foretager afslag til de kandidater, der ikke har fået stillingen

    - En måned efter kandidaten er tiltrådt stillingen, følger vi op på ansættelsen

Vi rekrutterer langt overvejende via executive search, hvor vi håndplukker velegnede kandidater i vores unikke netværk.

— CareMatch

Boarding

  • I en preboarding-proces koordinerer CareMatch en rekrutteringsproces med afsæt i en analyse af, og en udviklingsproces for, den organisation, som der rekrutteres ind i. Hvis der eksempelvis rekrutteres en afdelingsleder, er det vigtigt at kende de personer, som vedkommende bliver ansvarlig for, og vigtigt at skabe en udviklingsproces for dem, der passer til, hvad virksomheden har som formål med både rekrutteringen og den samlede organisation.

  • Jo hurtigere en medarbejder føler sig parat til at agere fagligt og socialt i virksomheden, desto større er sandsynligheden for fastholdelse af medarbejderen samt medarbejderens evne til at skabe værdi og bidrage til arbejdspladsen.

    Onboarding-processen former medarbejderens oplevelse af arbejdspladsen. Derfor er det nødvendigt at komme godt fra start, blandt andet ved at sikre medarbejderen en ordentlig introduktion til opgaverne, samt til virksomhedens kultur og relationen til de nye kollegaer.

    I samarbejde med kunden sikrer CareMatch en god onboarding for den nyansatte medarbejder - fra kontrakten er underskrevet, til den første arbejdsdag og igennem den første periode i virksomheden.

Ram rigtigt - første gang

Minimer risikoen for fejlansættelse og optimer sammensætningen af ledelsesteamet

 

CareMatch er certificeret i Master Value Personlighedstest

Når vi anvender MPA test ansættelsesprocesen kvalificerer vi det bedste match mellem virksomheden og kandidatens personprofil . Vi afdækker systematisk og målrettet kandidatens arbejdsmæssige præferencer, potentiale, talent og samspil i teamet.

  • MPA- testen er et værktøj, som understøtter ansættelsesudvalget med at kvalificeres og skærpes kandidatens profil.

  • CareMatch foretager personlighedstest på de udvalgte kandidater, der går videre til anden samtalerunde. Hver kandidat modtager en times feedback på test. Ansættelsesudvalget modtager testrapport og tilbagemelding på kandidaternes profiler.

  • Med afsæt i MPA-test af ledelsesteamets medlemmer udarbejdes efterfølgende en teamprofil. Formålet er at afdække ledernes individuelle præferencer og få større indsigt i hinandens adfærd. Teamprofilen styrker kendskabet til hinanden, skaber en fælles forståelse og og danner grundlag for at styrke og udvikle teamets samarbejdet. CareMatch foretager tilbagemelding på teamprofilen af to runder.

    • Tilbagemelding til øverste ledelse. Fokus på opmærksomhedspunkter og udviklingsmuligheder.

    • Tilbagemelding og gennemgang for det samlede ledelsesteam, herunder anbefalinger vedr. teamets udviklingsmuligheder.

  • MPA profilen er et stærkt ledelsesmæssigt værktøj til at skabe de bedst mulige forudsætninger for at forstå og optimere samarbejdet med de ansatte. Det er samtidig et effektivt organisatorisk værktøj til at skabe større sammenhæng, styrke samarbejdet og arbejdsglæden i teamet.

    Vil du vide mere om MPA som ledelses- og organisationværktøj?

    Kontakt Chefkonsulent Helen Hilario Jønsson på hj@carematch. dk

Placement

  • Genplacering

    CareMatch bistår virksomheder, der på grund af omorganisering eller nedskæringer, vil give medarbejdere, der forlader dem, støtte til at finde en ny arbejdsgiver eller rådgivning om deres fremtidige karrieremuligheder.

    Gennem vores outplacement-forløb sikrer vi at mennesker, der ønsker at fortsætte deres karriere uden for virksomheden, får professionel sparring og vejledning.

    Vores programmer skræddersyes til den enkelte medarbejders ambition, livsfase og personlighedstype. For hver kandidat definerer vi både et samarbejde og en særskilt jobsøgningsstrategi.

    Et centralt element i programmet er at bevidstgøre kandidaten om, hvordan man bedst positionerer sig i jobsøgningsprocessen, og hvilke teknikker, de skal bruge, til at øge deres chancer for at komme i betragtning hos en potentiel ny arbejdsgiver.

    Som rådgiver har CareMatch mere end 16 års erfaring med outplacement, karrierevejledning og rekruttering. Vi har haft over 100 kandidater gennem vores programmer og mere end 96% af disse er kommet ud i et nyt job inden for 6 måneder.

    Hver kandidat får en personlig rådgiver i hele perioden.

  • EKSPERTER I KARRIERE- OG LEDERRÅDGIVNING, TESTFORLØB OG COACHING

    CareMatch hjælper med professionel rådgivning, og giver konkrete værktøjer, som kan hjælpe videre i karrieren - herunder et skærpet indblik i egne egenskaber og udviklingsområder.

    Via vores individuelle outplacement forløb får 9 ud af 10 medarbejdere nyt job inden for en periode på 6 måneder. Samtidigt viser tilfredsheden at mere end 96 % er “meget tilfredse” eller “tilfredse” med vores rådgivning og coaching.

    Et outplacement-forløb indeholder: Personlig karriererådgivning, personlighedstest, netværk og sociale medier

    Vi tilpasser forløbet til den enkelte kandidats ønsker og behov, og kandidaten tildeles en personlig coach, som følger hele processen.

    Værktøjskassen til Individuelt rådgivningsforløb indeholder bl.a.:

    Personlig dag-til-dag coaching, sparring og rådgivning på både møder, telefon, mail og online.

    Afklaring af kompetencer, mål og værdier, personlighedstype samt fokus på succeser og passioner.

    Kandidaten indgår i aktiv rekruttering: Afdækning og udbygning af kandidatens personlige netværk. Træning af forberedelse og gennemførelse af jobsamtaler.